onsdag 4 mars 2009

God morgon Konrad!


Äntligen har en Konrad kommit till familjen. Eller, maken ville att Tittilila skulle heta det om hon blev en kille. Jag kände mig rätt lugn då jag visste att det var Tittilila som var i antågande. Maken är ensam om att inte tycka om ormar i familjen men nu har sonen köpt en majsorm och döpt honom till Konrad, utan att veta att en ny lillebror hade möjligen inneburit att det namnet varit upptaget. Idag fick jag väcka och duscha inne hos Konrad, han är såååå fin, men ännu lite serverad. Förra ägaren har inte kelat tillräckligt med honom. Här ska han få kärlek!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick! Ick!

Anonym sa...

Nej fy, en sådan skulle jag absolut inte vilja ha i min närhet. Konrad ett alldeles för vackert namn på den där ...

Äldsta sonen hade också drömmar när han var liten och dem har han fått behålla - drömmarna.

Det räcker med att jag vet om huggormarna som krälar på Ormberget, ja den heter faktiskt så, när jag någongång ger mig ut på mina löprundor.

/Margareta G

Märtagreta sa...

Men hörni, visst är han söööööööööööööööt!????

Märtagreta sa...

På förekommen anledning, blomstren ÄR av plast! Inga otillåtna odlingar hos Konrad inte! :-D